חיפוש
  • askyooisrael

איסוף נתונים למחקרי שוק לפי מיקום גולש, מה אפשר לעשות עם זה?


אחד היתרונות הבולטים באיסוף נתונים של מחקרי שוק ברשתות החברתיות הוא היכולת לטרגט מרואיינים לפי מיקום.


טרגוט קהל לצורך מענה על מחקרי שוק לפי מיקום מקנה את היכולת לשאול את קהל הנשאלים בזמן אמת את השאלות שאחרת תשאול בדיעבד יכול להיפגם עקב הזמן שעובר בין זמן האירוע למענה על המחקר.


איך המיקום בפיסבוק עובד בישראל?


היום בפייסבוק ניתן לקבוע רדיוס של מייל אחד (1,609 מטר) , כהגדרה הקטנה ביותר או להגדיר שם של ישובים ספציפיים. כמו כן ניתן לבקש להגיע לאנשים שגרים באיזור או כאלה שהיו באיזור לאחרונה. אפשרות נוספת היא להגיע לאנשים שהיו במיקום לאחרונה אבל גרים במרחק של מעל 200 ק"מ מהמיקום, כלומר, הם מטיילים באיזור.


הרבה מאד מהלכים שיווקיים / מכירתיים נעשים על בסיס מיקום גיאוגרפי. האפשרות לטרגט אנשים בטלפון או ברשימות מיילים לפי מיקומים ספציפיים אינו אפשרי. ולכן כפי שהבנו, בדיגיטל זה קל מאד.


אז אלו מהלכים ניתן למדוד ולתשאל בהם, לדוגמא?


סניפים של רשת חנויות: אין דרך אפקטיבית אמיתית למדוד מודעות לסניף ספציפי ששייך לרשת גדולה. אבל בדיגיטל ניתן להגדיר רדיוס מסביב לכל סניף של רשת חנויות כזו או אחרת. כך אפשר להגיע לאנשים ולשאול אותם על מודעות לסניף, כניסה אליו, רכישה וכמובן חווית קנייה.


כנסים: כספים רבים מושקעים בשיווק החברה / מותג בכנסים כאלו ואחרים. אם זה ע"י מתן חסות וכן השתתפות בהרצאות והקמת דוכנים מושקעים. הגדרת רדיוס מסביב לאיזור הכנס יכולה לטרגט את באי הכנס ומאותו הרגע לראיין אותם בסקר און-ליין על חשיפת מותג / מוצר כזה או אחר שהציג בכנס.


פעילות יח"צ מיוחדת: חברות רבות מארגנות אירוע יח"צ גדולים. למשל, חסות על מרתון באיזור מרוחק בארץ או במרכז הארץ, חנות ממותגת בנמל תל אביב או כל מקום אחר, פעילות בחוף כלשהו ועוד. בקלות רבה מאד ניתן להגיע לקהל שהשתתף או נכח בפעילות הזו ולשאול אותו את השאלות הנכונות.


קמפיין אוף-ליין: ענפים רבים ושונים עדיין מפרסמים באמצעות קמפיינים אוף ליין מבוססי איזור. כמו לדוגמא קמפיין תלי דלת לפרוייקט נדל"ן או פתיחת סניף חדש באיזור. כמובן גם קמפיין שלטי חוצות נכלל בסוג כזה של קמפיין אוף ליין שמטרתו ברורה. טירגוט האיזור הספציפי שבו היתה הפעילות השיווקית אוף-ליין מאפשרת למדוד אפקטיביות המהלך שבוצע.


לסיכום


תשאול מחקרי שוק לפי מיקום מקנה לחוקרי השוק אפשרויות מגוונות לתשאול קהל היעד במגוון סיטואציות סביב פעילויות קד"מ שונות, קמפיין פרסומי או כל פעילות אחרת שרוצים למדוד את האפקטיביות שלה.


צוות ASKYOO ישמח לענות על כל שאלה העולה מהמאמר, צרו קשר >

13 צפיות

צרו קשר

אילן – 050-5670060 | מירי - 054-9202071

יצירת קשר

אילן – 050-5670060

מירי - 054-9202071

  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • Instagram

 כתובתינו

האלוף קלמן מגן 3, תל אביב