חיפוש
  • askyooisrael

מענה על מחקרי שוק בפייסבוק, למה?

עודכן ב: ינו 21


עולם מחקרי השוק עומד בעשור האחרון בפני אתגרים גדולים כתוצאה משינויים טכנולוגיים וכניסתו של הדיגיטל כמרכיב חשוב בחיי היום יום של האוכלוסייה אותה הוא רוצה לסקור.

אחד השינויים היה המעבר ממענה על סקרים טלפוניים שהיה הכלי העיקרי לאיסוף נתונים בקרב מכוני מחקר ועסקים ושפינה את מקומו בצורה הדרגתית לכניסתם של פאנלים אינטרנטיים יעודיים לאיסוף נתונים של מחקרי שוק באינטרנט, בעיקר באמצעות ה-email. התהליך הזה לקח עשור והיום רוב מחקרי השוק מבוצעים באינטרנט.


חסרונות הפאנלים היעודיים


למענה על סקרים אינטרנטיים בפאנל יעודי יש יתרונות רבים אך גם חסרונות משמעותיים. המשמעותי ביותר הוא גודלו המוגבל של הפאנל הגורם לתופעה הנקראת "פאנליסטים מקצועיים" שעונים על סקרים בתדירות גבוהה והופכים את הדגימה לפחות מייצגת.

חיסרון נוסף הוא העלויות הגבוהות של בניית פאנלים ותחזוקתם. עלות מערכות ניהול הפאנל היקרות והצורך לתת לכל משתתפיו תמריצים לרישום לפאנל ולמענה על סקרים מייקר מאד את העלויות שמתגלגלות בסופו של דבר על הלקוח המשלם עבור איסוף הנתונים.


פיתרון?


בעולם קיימת רשת חברתית שהיא בעצם הפאנל הגדול בעולם, פייסבוק. מעל 2 מיליארד איש בעולם ובישראל מעל 7,000,000 מחוברים לפייסבוק ואינסטגרם בתדירות גבוהה. אז למה לא להפוך את פייסבוק לפאנל הגדול ביותר בעולם, שמנטרל את תופעת ה"פאנליסטים המקצועיים" וגם מוזיל עלויות תפעול, דבר המתגלגל ללקוח ומבטיח מחיר אטרקטיבי ותחרותי.


דגימה


בפייסבוק נמצאים כולם (טוב, כמעט...) וזה אומר שניתן להגיע כמעט לכל דגימה רצויה למחקר שוק. מצעירים שאותם מוצאים באינסטגרם ועד המבוגרים יותר שמשתמשים בפייסבוק כפלטפורמה משמעותית בחייהם.

כמו כן ניתן למצוא סגמנטים מיוחדים כמו הורים לילדים לגילאים שונים, סטודנטים, עצמאיים והרשימה עוד ארוכה. כל זה מנגיש עולם שלם של צורכי מחקרי שוק עם הפאנל הגדול בעולם.


יתרונות נוספים


מהירות האיסוף יכולה להיות מהירה ביותר ועומדת על ימים ספורים בלבד. כל זה נעשה תוך מעקב מתמיד על ביצועי האיסוף ואיכותו. הכל מתנהל באמצעות קמפיין פייסבוק מקצועי שנבנה בצורה זה שהאיסוף נעשה לפי דגימה מייצגת ומכסות.

תמריץ ניתן רק לחלק קטן מהעונים, הגולשים אינם שייכים לפאנל רשמי ולכן אינם מצפים לקבל תמורה בוודאות של 100% על כל מענה על מחקר כזה או אחר. ההנעה לפעולה מתבססת על הרצון של המשתתפים להיות חלק מקבלת ההחלטות של המותגים והעסקים שעורכים את הסקר.


טרגוט קהלים שנצבעו בקמפיינים בדיגיטל


היום חלק גדול מהתקציבים לקמפיינים השונים מופנה לדיגיטל, שם הגולשים נחשפים לקמפיינים ויוצרים איתם אינטראקציה. מה יותר טבעי מלשאול את אותם גולשים שאלות על הקמפיין. בקלות רבה ניתן לטרגט את אותם הקהלים בקמפיין פייסבוק ולשאול שאלות על הקמפיין. זהו יתרון גדול כשרוצים להשוות בין קהל שנחשף בוודאות לכזה שלא.


שורה התחתונה


איסוף מחקרי שוק באמצעות פייסבוק היא הבשורה החדשה בעולם מחקרי השוק, ועולם מחקרי השוק עתיד ללאמץ שיטה זו כמו שאימץ את עולם הפאנלים היעודיים לפני עשור. אי-אימוץ השיטות החדשות יוביל להגבלה על יכולות האיסוף בתחום מחקרי השוק ושחיקה של השיטות הוותיקות.


צוות ASKYOO ישמח לענות על כל שאלה העולה מהמאמר, צרו קשר >

27 צפיות

צרו קשר

אילן – 050-5670060 | מירי - 054-9202071

יצירת קשר

אילן – 050-5670060

מירי - 054-9202071

  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • Instagram

 כתובתינו

האלוף קלמן מגן 3, תל אביב